söndag 2 april 2017

Sorgligt men sant

Tack för alla kommentarer i föregående inlägg. Jag svarar inte er en och en utan gör det istället här. Tack! Det var en liten april-lögn som de flesta av er hoppades att det skulle vara och det var det. Även om de flesta av er sorgligt nog inte blev allt för chockade över att det verkligen fanns en sådan regel.
Det känns lite sådär att utmana ödet också för jag själv skulle heller inte bli alltför chockad om vi stötte på en sådan regel.

Detta är ju något också som visar varför grekerna har så svårt för att acceptera regler eftersom beslutsfattarna mer motverkar folket än att sätta regler just för att göra det lättare och att reglerna är till för folkets bästa. Det är mer som - beslutsfattarna mot folket.

Sant är att vi har redan fått hem stolarna. De är i en mix av modeller och färger. Inte den perfekta mixen kanske, men vi är nöjda ändå eftersom vi fick stolarna till ett pris som var lägre än omålade och billigaste modellen, och i mixen fanns modeller som till normalpris var mycket dyrare. En del är snyggt målade i vitt, grått eller lackade i olika träfärger. Några är helt omålade så de blir i lila och grönt. Maken tyckte jag valde hemska färger men äh, vaddå, vi har ju redan börjat på en galen mix så varför inte? Denna restaurang kommer att bli ett resultat av helt spontana och ekonomiskt valda lösningar. Inga högt betalda professionella inredare är inblandade så vi får helt enkelt vänta och se hur resultatet blir.

Idag tar vi lite ledigt från restaurangstök och åker på en liten utflykt och det blir nog vår sista utflykt för denna säsong för sen väntar hårt jobb och många timmars jobb. Ingen mer ledighet förrän i november kanske. Även om vi nog kommer att unna oss nån förmiddag på stranden i varje fall. Hoppas jag...

10 kommentarer:

  1. Ja när jag funderade lite på ditt inlägg efter det att jag kommenterat så tänkte jag att det MÅSTE nog vara ett aprilskämt i alla fall, det låter orimligt när man tänker efter. Skönt för er och färgerna på stolarna som du målar tycker jag ser jättebra ut. Kämpa på. Ingalill

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja det var nog många som var lite osäkra på om det verkligen var sant eller inte. Till och med jag själv började ju fundera på att -tänk om....

      Radera
  2. Men hemska du!!! Jag svalde det med hull och hår!! Skönt ändå att det bara var ett litet skämt, ser så fram emot att få provsitta när jag kommer i maj

    SvaraRadera
  3. Ja, kära nån...här hos oss på Kalymnos har det varit så gott som krig i flera år med anledning av att serveringar längs strandgatan inte får ha vilka modeller som helst på sina skyddstak över bord och stolar. Det blev böter utfärdade för såna som hade avvikande stil, men knappt några regler att följa heller...en kompromiss har nu kommit till stånd, man får två år på sig att modifiera sina soltak, böterna har lagts på is...men vem vet vad som händer om två år...
    Monica Pizanias

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just det, vissa områden har ju speciella regler att följa också för att inte avvika.

      Radera
  4. Hej! Hoppas verkligen att ni får någon tid över till stranden. Vet själv hur svårt det är med eget företag, har haft en familj som har varit egenföetagare i mer än 30 år och då får man passa på att njuta de gånger tillfällen ges.Än en gång lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jodå, vi vet vad det innebär, men här jobbar man ju i stort sett lika mycket som anställd så vi är beredda på att ta vara på de minuter vi kan till att vara på stranden också.

      Radera
  5. Jag var också tveksam efterom denna typ av stolar och blandning ses lite varstans...t o m här på Tinos där vi är nu. . Tur att det var ett skämt! Vi kommer förbi och kikar och käkar I juni då vi är 14 dagar I Gerani. Kämpa på!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah vad härligt, ni är på Tinos! Dit har jag aldrig varit, eller rättare sagt jag har inte alls varit på många öar...

      Radera