tisdag 4 augusti 2015

Dagens skörd mm


De senaste dagarnas värmebölja har tagit på krafterna. Det blev några nattbad och jag låg och flöt i vattnet för att kyla ner huvudet som kändes som det kokade. Nu är det något svalare - just nu 30 grader - men det är ändå liksom en tryckande värme. 

I morse rensade jag lite i kylskåpet för att göra plats åt dagens skörd. Av "renset" blev det en stor kastrull tomatsås och en ugnsform med squash, potatis, aubergine och tomat. Mot slutet lägger jag i lite bitar av fetaost. Jättegod sommarrätt! 


Igår kväll efter avslutat jobb åkte jag och maken till Bamboo i Kalamaki. Det är en snackbar som ligger precis vid havet. Vi tog in en liten osttallrik och en varsin öl.  Det är jättemysigt att sitta där och se ner på havet och höra vågorna. Vi har inte varit där på cirka 20 år... och ändå ligger det bara 1 km hemifrån oss. Man blir liksom lite hemmablind och ser inte de mysiga ställen som faktiskt finns alldeles inpå oss. 


Jag få inte till så bra foton kvällstid med min mobil, men det här var vår utsikt från vårt bord på Bamboo. 

Vårt balkongprojekt går sakta men säkert framåt. Dvs jag har inte gjort något men maken har gjort vad han har kunnat de här heta dagarna och de timmar han hinner innan han ska vara på jobbet. Slipat väggarna, spacklat, slipat igen. Snart dags att måla och sen får jag ta vid.  Bilder kommer så småningom. 

1 kommentar:

  1. Kul att få följa balkongen. Jag älskar att sitta balkong eller altan i Grekland. Tänk om man på ett smidigt sätt kunde skicka balkong/altanmöbler till er. Vi har med åren blivit med alldeles för mycket utemöbler och försöker nu avveckla en del av dem.

    SvaraRadera